Numera är jag en del av instutionen.

SG, L1, TG, FL, GRU och FP är några förkortningar som jag redan idag har lärt mig att hålla isär. Idag var det min första dag på Sigtuna. Jag har varit på besök här men det var flera år sedan men lite kom jag allt ihåg, som Västersalen, matsalen och Kapellet. Jag var inte ens färskast för det fanns flera som aldrig varit här tidigare överhuvudtaget. Jag tycker också att jag har ganska bra koll på tänket eftersom jag fått mycket inside-information innan jag började, det är väldigt skönt att ha det med sig även om jag absolut inte kan allt.

Sigtuna som samhälle är otroligt fint, lite som att gå i Astrid Lindgrens Värld. Genuint och mysigt. Kullerstensgator och små butiker. Vill man handla stort och billigare så får man ta färdmedel till Märsta. Jag ska se till att få med mig kameran på upptäcksfärd någon dag.

Det känns skönt att vara på plats, en plats som för de två kommande åren antagligen kommer vara mitt hem. Jag är väldigt nöjd med att jag fått enkel rum med badrum, otroligt skönt och värt de extra pengarna.

Kommentarer:

1 Anonym:

ååååh vad fin din lägenhet är :D

Och du... bor inte du på östkusten hahaha. jag bor ju på västkusten :P

2 Petra:

Verkar ju jättemysigt, rummet... lycka till nu...

3 Frida L:

Det ser riktgt mysigt ut. lYx med eget badrum! =)Först en hel vecka på läger i tält och nu en vecka i vindskydd, du ska se att du snart blir en riktig skogsmulle :)

4 Anna:

Vilket rumsnummer har du?

Kommentera här: