Om att insupa det som jag saknat hela vintern.

Vårens första dag. Det hoppade över hela årstiden vår. Helt plötsligt hamnade jag mitt i sommaren. Jag får lite panik över att det går så fort. Helt plötsligt ska jag plocka fram svala kläder. Kläder utan vinterkänsla. Tunna kläder som ska göra att min kropp ska förstå att det är sommar. 

 
Det har gått så fort att kroppen och huvudet inte har ställt om. Strax är det juni. Strax ska ett verksamhetsår gå i graven. Ses tillbaka på. Utvärderas. Strax ska en sommar planeras och funderas på.
 
Jag har längtat efter sommarens soliga dagar. Efter att få sjunga "Över berg och dal som en djup koral drar sommarn över vårt land". Högt och tydligt vill jag ropa ut det. Samtidigt blir jag vemodig. Det är mycket i mitt liv som ska redas ut under sommaren. Det skrämmer mig men skapar också en insikt om att något nytt är på gång. 
 

Kommentera här: