Om att vara på resa. It's been a blast.

Tänk. Till Toronto trodde jag aldrig att jag skulle komma. Spankulera runt i en stad fylld av höga hus, människor, nordamerikansk blaskigt kaffe och solsken i ögonen. Mångkulturell stad med olika intryck i varje hörn. Planen var att jag skulle sjunga men energi fanns inte riktigt. Jag inspirerades av studiebesök, museum och samtal istället. Körkonserterna fick jag njuta av i bänken och bakom kameran. Vackert det också.
 
Vi pratade mycket om frivillighet och om att ställa upp för sina medmänniskor. Vad innebär det att hjälpa andra och att engagera sig i andras liv? Räcker det med att skänka pengar eller måste du bidra på andra sätt? Kan du bidra på andra sätt utan att skänka pengar? Det dök upp många frågor i huvudet under resan. Jag är lyckligt lottad som har ett jobb, mat på bordet, tack över huvudet och människor runt omkring mig som vet vad jag heter och bryr sig om mig. Ibland är det så enkelt att inte veta det.
 

Kommentera här: