Om hösten i mitt Oslo.

Sällan har hösten varit så vacker trots att världen står i brand. Jag läser om hat, våld, död och orättvisa. Jag tar del av allt innan jag kliver upp ur min sköna säng, som står i min varma lägenhet. Innan jag går till min dusch som har friskt vatten och innan jag öppnar mitt kylskåpet som är fullt av mat.
Jag glömmer inte bort dem som är i min direkta närhet. Hen som går och lägger sig hungrig, som är ensam eller fryser i kalla novemberkvällar. Jag glömmer inte bort hen som kryper under taggtråd, som ser sitt hem bombas eller ber om att få komma fram levande med en båt på ett nattsvart hav.

Tillsammans skapar vi. Tillsammans delar vi. Tillsammans älskar vi - och vi gör skillnad. Godhet har makt över ondskan, kärlek nedkämpar hat. Du och jag bidrar för att störst av allt är kärleken. Våga.

 

Kommentera här: