Om att hurra för Sverige!

Ett hejdundrande firande i dagarna två. Jag har dansat, gått tre mil, jonglerat med världens bästa bananer, busat med barn, ätit massa tårta, välkomnat präst, sjungit med två körer, druckit gott, fått spontanbesök av föräldrar, hälsat på Ostindiefararen, hjulat på gräsmattor, hängt med kollegor, fått en signerad Mums mums Zelmerlöw-skiva och gjort (nästan) allt detta iklädd en folkdräkt.
 
Jag vill hylla ett mångfaldens Sverige som berikas och finner styrkor i olikheter. Ett Sverige där fred och frihet råder, och där vi kan tillsammans skapar det land som står för rättvisa och gemenskap. Jag blir stolt när jag sjunger Du gamla, du fria. Jag är stolt över att vara svensk och få med mig det som Sverige har. En massa bra artister, idrottare, uppfinnare m.m. kommer ifrån Sverige. Jag är glad över den natur som landet har. Ja, jag gillar Sverige. Även om jag just nu bor i Oslo är det väldigt fint att få vara svensk här i Oslo. Grattis Sverige! Hurra!

Kommentera här: