Eurovision Song Contest.

Tänk vilken fest det är. Så många olika länder i samma tävling, på samma plats.
Jag var på genrepet inför den riktiga finalen. Mycket var på riktigt och det var väldigt roligt att få stämning live. Jag hade inte riktigt koll på startfältet innan jag kom till arenan, men väl där drogs jag med. Jag fann vilka låtar som hade bra refränger och vilka som publiken dansade loss till. Det var väldigt roligt att få ta del av alla låtar och tävlingsformen i sig själv, även om det inte var live. 

Det var fem-sex låtar som jag tyckte var riktigt bra. Mitt hjärta höll på Rumänien och Bulgarien men Tyskland var absolut ett land att räkna med. Glad och sprallig låt som fastnade på hjärnan med en gång. Och lilla Lena som bara var så himla söt. En riktig Askunge-saga.

Jag tycker Oslo har lyckats genomföra en väldigt bra tävling. Allt från bussar till och från arenan, funktionärer, till stämningen i centrum och själva tävlingen. Nästa år kommer Tyskland vara värdar, får se hur det blir då. Jag kommer nog inte vara så nära allt då men man vet ju aldrig. Kanske Berlin/Hamburg borde få sig ett besök.

Grattis Tyskland!

Kommentera här: