Vasaloppet.

En av årets största händelser Vasaloppet har idag gått av stapeln. En folkfest i sin rätta bemärkelse. Jag var i kyrkan för att sjunga så jag fick inte se målgången, den har jag fått ta ikapp här hemma efteråt istället. Men jag såg starten i alla fall och det är inte fy skam det. Det verkar ge en otrolig kick och en otrolig energi som släpps när start går. 9 mil är långt, jag tycker synd om de som inte får fullfölja men samtidigt så blir det ju mörkt. Det är häftigt att 16 000 kan samlas i samma lopp, åka i samma spår och skapa en tävling tillsammans.

Vilken insats Jörgen Brinck gjorde, att komma tillbaka och visa att han kan också vinna. Att få visa att han inte bara är en förlorare i stafett. Nu kommer han förhoppningsvis bli ihågkommen som Vasaloppsvinnaren 2010.

Jag ska lära mig att åka skidor och sen ska jag åka loppet.

Kommentarer:

1 DIana:

När du åker kommer jag och tittar och hejjar ;)

2 Frida L:

När du åker, kommer jag åka med dig ;)

Kommentera här: