Vargarna ska då käka Indianerna.

Det finns få saker som triggar igång mej så mycket som hockey gör. Det handlar om nervositet, förväntan, gemenskap, ilska och ofantlig glädje. Hockey är något som engagerar och motiverar. Även om min egen hockeykarriär avslutades rätt snabbt efter skridskoskola och allmänhetens åkning, så tycker jag fortfarande mycket om att åka skridskor. Att glida runt på isen är en befrielse, ett ställe där jag faktiskt känner mig smidig.

Jag blev mycket glad när min bror ringde förut. Såklart ringde han inte för att fråga vardagliga saker som "är allt bra?", "vad gör du?" eller "hänt nått kul?". Såklart fanns det en baktanke med samtalet, men denna gången var det helt okej att han ringde ändå. Jag fick berättad för mig att jag ska vara chaffis ner till Göteborg den 28 december för match mot Frölunda. Det kommer bli bäst!

I ishallen möter du en helt annan Frida. En Frida som hoppar upp och ner, skriker, hejar och överlag är sjukt engagerad. Ibland tänker jag att jag borde vara just den Frida-versionen lite oftare men samtidigt så slår det mej, vilken jobbig version det skulle vara att jobba och umgås med. Så egentligen är det nog bra att jag bara har radion i Norge, blir lite mindre inlevelse då. Men den finns där, rysningarna och nervositeten finns där.

Kommentarer:

1 johanna:

haha :) det vore verkligen kul att se dig i en hockeyarena. :)



Men till helgen, robin F fyller. Du kanske vill hänga på, om det nu blir så. :)

I värsta fall kommer festen vara hos mig, men är sjuk nu så är inte 100 ännu.

2 Julia - Aupair i Norge:

Jag är lika dan xD Haha! ÄLSKA HOCKEY!!! <3

Kommentera här: