1:a advent och Gott Nytt (kyrko)År.

Min mage och jag är inte kompisar just nu, jag har lyckats fått det som många andra på jobbet har fått. Magsjuka. Väldigt dålig tajming när jag skulle ha varit med och sjungit på 1:a advents gudstjänst och gå på julmarknad tillsammans med Frida L, nu fick det bli sängen hela dagen istället. Inget jobb imorgon men förhoppningsvis är jag pigg snart igen. Jag har fått mat i magen i alla fall och lyckats behålla det, det känns som ett gott tecken. Jag har sett på en del Grey's Anatomy avsnitt och blivit lite bortskämd av Erik. Är man sjuk så är man, då får man utnyttja sin partner lite.

Tenn lys,
ett lys skal brenne, for denne lille jord
den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor
må alle dele håpet, så gode ting kan skje
må jord og himmel møtes, ett lys er tent for det.

Hoppas ni har myst ordentligt idag med pepparkakor, ljus, värme och att julstämningen börjar komma. Glad 1:a advent på er!

Kommentera här: