Kan det inte vara balans?

Jag skulle gått på både mässan och ungdomsträffen idag. Men det blir varken eller. Jag kräver en hemmakväll. Satte igång med tvätt och städ för en stund sedan. Det behövs. Inga rena kläder och en massa damm överallt.
Denna vecka händer det en massa saker på en gång. Beslut om jobb, sjunga på fettisdagsfirande, körövning och besök till helgen. Förra veckan var inte alls lika intensiv. Kan det inte finnas en balans i min vardag?

På tal om förra veckan så var min helg hemma helt suveränt bra. Efter en lördag inne i Karlstad tillsammans med Diana och fika, så blev det sedan hockey och pizza med Johan på eftermiddagen. Sara och jag släppte sedan loss inne på Nöjes på kvällen tillsammans med flera andra partynissar. En massa bra musik och Sara på vad jag ska ha som partytrick, otroligt irriterande sådant men ändå. Avslutningen med att jag inte hade någon nyckel hem och fick sätta mej och vänta i garaget i en halvtimme innan Erik kom hem var väl inte speciellt lyckad, men fram till det så hade jag skitkul!
Pappas födelsedag som var på lördagen firades istället på söndagen med god mat och tårta. Mätt och glad åkte jag tillbaka till Norge igen. Laddad med Värmlandsenergi för en ny arbetsvecka.

Måste få kommentera MGP också. Norges vinnare av melodifestivalen blir en tuff konkurrant för övriga Europa. Han fick majoriteten av det norska folkets röster. En tidning beskriver det som att det vore som att ett norskt landslag vann med 20-0. Han var överlägsen. Får se hur det långt det räcker i den stora finalen.

Kommentarer:

1 Diana:

Låter som en nice helg är hemma, det var trevligt o ses..., jaså fullt upp, illa, hoppas allt går bra :D. Kör på i helgen ;)

Norge verkade ha en bra tävling...medan finalen i lördags var....ja VÄRDELÖS i alla fall i mina ögon...



Kram

2 Ellinore:

Första gången jag lyssnade fick jag liksom ingen ordning på låten, speciellt inte refrängen, men det kanske ordnar upp sig efter ett par gånger. Sedan hörde jag nåt om fejkspelande på fiolen ;P Men det ska bli spännande att se vad det blir av den! Vore ju inte helt fel att ha esc i Oslo 2010 så att man kan åka dit :D

3 johanna:

häng med oss på p&l ? :D

4 sandraa:

fin blogg =D

Kommentera här: