Året 2008.

Årets julklapp blev en upplevelse. Men i mitt fall känns det som hela mitt år blev fullt av olika intryck och upplevelser. De mest minnesvärda kommer här;
  • Student
    - här skulle vuxenlivet börja men även alla frågeteckena. Stå på egna ben är läskigast i världen.
  • Arvikafestivalen
    -musik, varmt, slit, svett, trångt, stress, regn men shit vad kul det var.
  • Londonresan
    - underbart, vilken fantastisk stad!
  • Indienresan
    - varmt, kor, västeråsare som skiter i duschar, I'm yours, svett.
  • Norgeflytten
    - sjukt läskigt, fast det är så nära, men vad mycket mysigt folk jag träffat där. Jag har nog funnit mej själv i norge. Även om jag såklart saknar de underbara hemma så behövde jag flytta. Finna lite nytt och utvecklas.
  • Kentkonserter
    - två stycken till och med, på arvika och i LLA. Lika bra som alltid!
  • Luciakonserterna i Oslo
    - skön sammanhållning, underbar musikalitet, grymma solon, stämning till tusen!
Min musikstil utvecklades nog i samma takt som jag själv. Jag fann fler nya artister som jag gillar. Och även lärt mej uppskatta en del andra genres som jag dissat förut. Mina främsta tillskott är nog Universal poplab, hästpojken, lykke li, familjen, the kooks, veronica maggio, marit larsen, lady gaga, jason mraz, kristian anttila, slagsmålsklubben, one republik, volbeat m.fl. Tyvärr försvann mycket av min musik i och med en reparation av datorn men har fått tillbaka det mesta. Ett musikaliskt bra år.

Visst har det hänt mycket saker. Men framför allt har jag blivit säkrare i mej själv. Jag vet vad jag klarar och inte klarar. Och jag vet också att om jag ger mej fan på vissa saker så klarar jag dem med. Detta året har gett både medgångar och motgångar. Det har hänt en himla massa som gjort att jag blivit just den jag är 2008. Jag fattade en hel del okloka beslut men det finns inget som kallas ånger. Jag står för dem, inser att de var fel och, i de fallen det går, rättar till dem. Att ångra är att gräma ner sej och utifrån det kan du oftast inte skapa något positivt av situationen. Så vill jag inte ha det. Jag har insett att mina begränsningar finns när jag skapar dem. Inte innan.

Så, med dessa ord önskar jag er ett riktigt Gott Nytt År. Och ser positivt och framåt mot 2009. Puss på er!

Kommentarer:

1 johanna:

Det är rätt coolt hur ens musiksmak kan ändras, det gjorde min med. Vet inte varför eller hur egentligen, blev mer nyfiken typ :)



Idag ska vi ha kuL!

2 Ellinore:

PUUUUUSSS

Kommentera här: