Globen syntes idag också.

En blandning av sött och salt
Nu har min favoritsäsong på riktigt börjat. Kanske är jag gammal och tantig som gillar Anders och hans vita kavaj (som han ikväll bar) men i alla fall. Att se folket gunga i takt, höra den falska sången från samma folk och njuta av sommaren känslorna. Kamerorna som lyckas fånga alla kändisar, även om de var få idag. Bäst var såklart The Ark och allas vår Ola, vem bryr sig om de andra artisterna när Ola stod på scenen? Fast vad var det med Electric Banana Band var väl ganska värdelöst, ingen energi för fem öre såg de ut att ha. Men visst ett viktigt budskap om att man ska ta vara på batterien i saker som rör sig, lyser eller låter. Men det blev tråkigt!

Sen efter det så är inte tv-kvällen slut inte för då är det mitt ännu större favoritprogram Morden i Midsomer. Tyvärr var det denna gång en besvikelse eftersom det var ett jättetråkigt avsnitt men kära vänner, misströsta inte. Snart är det tisdag igen och då kanske det är ett bättre ett. Idag var det i alla fall bara drygt, den enda som var oväntat var slutet. Nått som de som skapat programet gjorde bra. Synd att slutet kom just i slutet...

Jaja, töntigt eller inte, Skansen är ett sommarställe och Midsomer är byarna som aldrig tar slut på mordfall och jag kommer fortsätta sitta klistrad varje tisdag framöver. Stör mej inte då!
*over and out*

Kommentarer:

1 Anonym:

hehe håller med.. Midsomer är verkligen sommar.. börjar bli en riktig klassiker.. :)

2 Diana:

Midsomer är verkligen bra jag gillar polis serier o denna är liksom mest bara söt...hehe.Kram

Kommentera här: