Regn hit och regn dit.

Mycket folk, billigt och trångt. Hur ska resan till Ullared annars sammanfattas? Jag var trött när jag gick upp vid 3 på natten mot måndan. Duschade, fixade frukost och gick ner till Johan för att åka med  Sandra bort till Sabina. Vi kom dit och var redo för den 5 timmar långa bilfärden ner mot Göteborg och vidare till Ullared. Såklart somnade jag i bilen rätt fort, tack vare all min lugna musik i mp3. Vaknade till när Magnus Uggla kom för då blev det ösigare. Vi kom fram och mötte en massa bilar, kundvagnar och människor. Fast smidigt kom vi in och kunde börja förlora pengar. Sabina, Helena och jag stormade till damavdelningen medan Johan konstigt nog gick åt motsatt håll till killkläderna. Någon timme senare möttes vi och handlade en massa andra saker. Jag blev 924 kronor fattigare men några klädesplagg, plåster och presentpapper rikare. Hemfärden bjöd på en Ikea tur där det också slösades lite pengar. Så nu får vi se hur vi går runt resten av månaden fram till nästa lön. Men det är det lugnt värt!

Jag har precis sett Day after Tomorrow, eftertexterna rullar nu och jag måste bara skriva en blogg. Under tiden jag såg den tänkte jag på vädret ute. När jag hade sett en stund så började det ösregna, verkligen häva ner, i en tio minuter, kanske en kvart. Sen slutade det och solen kom fram och det blev blå himmel överallt. I samma stund jag skriver det här så börja det regna igen. Jag förstår verkligen inte vad som händer med vädret och kanske oroar jag mig i onödan. Kanske inte. England får otroliga regnmängder och vattnet stiger och stiger och översvämning riskeras på otroligt många ställen i världen.
Dags att börja oroa sig och agera?

Kommentarer:

1 sara:

alltså, det börjar bli läskigt :S

Kommentera här: