Svenska Kyrkans Unga.

     SKU 
SVENSKA KYRKANS UNGA
Var ska jag börja egentligen? Enda sen jag var liten har jag på något sätt varit med i kyrkan, mamma drog alltid med mig på barntimmar och liknande små-barns träffar i kyrkan. Det var nog där det började, tack mamma. 
Några år senare insåg jag att jag inte bara kunde lämna kyrkan, den hade hela tiden varit den där tryggheten att umgås på. Skolan var det till viss del men kyrkan är en speciell plats. En speciell plats som jag alltid kommer ha mitt hjärta på.  Många vänner har jag också fått inom kyrkan, det skapas alltid speciella relationer och förtroendet är stort och hjärtligt. En helt underbar plats helt enkelt.

Många, många minnen har skapats på olika läger. Höstmötet, Styrelseresor, Ku-läger, Påskläger, Camp m.m.
Hela tiden kan jag plocka underbara känslor som hela tiden finns i kyrkan.
STUK 06
STUK - vår egen innebandy turnering. 


Påskläger 2005
Påskläger 2005.
Ku-läger
Ku läger i somras - ett gäng åkte iväg och bodde i skogen en helg.
Camp 06
CAMP O6 - shit vilken upplevelse, friluftsläger på sommaren!

Det kan låta överkristligt men det är verkligen så att kyrkan är en sammansatt gemenskap. Just ordet gemenskap passar så oerhört bra. I kyrkan kan man vara sig själv!

Ku, som ungdomsgruppen heter i Kil, är en plats dit jag alltid kommer att komma tillbaka till. Jag tror inte att det spelar någon roll hur gammal jag blir, där hör jag alltid hemma. Den gemenskapen mellan äldre och yngre människor är fantastiskt. 

Att jag 2005 för första gången fick chansen att vara med i Distriktsstyrelsen för SKU var hur coolt som helst. Lilla Frida från Kil blir ordinarie ledamot och nu sitter jag vald på två år som ledamot. Det känns som världens häftigaste grej!
Att få den tilliten direkt är makalöst. Jag är evigt tacksam.Men nu avslutar jag genom att säga:
Svenska Kyrkans Unga, tja la la!

Kommentera här: