Om att känna sig snabbare än vinden.

Veckorna går så fort. Ibland får jag panik över det. Helt plötsligt är det söndag igen. Helt plötsligt är det måndag. Eller fredag. Jag försöker stanna upp och njuta. Stå på bron och andas in luften. Stoppa i en park och se på människor. Sitta ner med en bok. Lyssna på bara mina tankar. Ibland överhöra andras samtal. 
 
Egentligen är det väl allt som är livet. Både de vanliga dagarna som säger Swosch! och dagarna då jag tar mig tiden till de små stunderna. Livet är dagar som bjuder på något alldeles extra - äventyrliga, händelserika, lyckliga, underbara, minnesrika. Allt finns där. 
 
Jag ska försöka. Ta vara på det. Ta vara på det liv som är här och nu. Mitt i allt som händer eller inte händer. Jag ska försöka att komma ihåg och träna mig i att livet är här och nu. Morgondagen får ha sina egna bekymmer. Även om veckorna springer iväg fortare än jag vill så ska jag försöka finnas mitt i allt. Andas och... Embrace it. 
(null)
 
(null)
 
 

Kommentera här: