Om att vara otroligt tacksam.

Alltså, 9 år. Det är helt galet lång tid. Det är nästan en tredje del av hela mitt liv. Hur ska jag kunna sammanfatta det? Det går helt enkelt inte, men jag vill försöka säga något om min tid i distriktsstyrelsen.

 

Tack för att jag har fått chansen. Tack för att jag har fått leda en organisation som skapar sammanhang för barn och unga. Sammanhang och mötesplatser där barn och unga får möjlighet att upptäcka och växa i sin tro. En organisation där vi står upp för människors lika värde och människors olikheter. En organisation som diskuterar, ifrågasätter och växer i sin demokrati.

 

Det är vi som skapar. Det är vi tillsammans som gör det här. Oavsett om det är första gången du är i kyrkan, om du har varit på fyrtiohundra årsmöten eller om du inte riktigt vet vad Svenska kyrkans unga är. Det är vi tillsammans som skapar det sammanhanget som vi trivs i, som vi utmanas av och som personligen har gett mig så otroligt mycket.

 

Fina Svenska kyrkans unga i Karlstads stift. Jag har upplevt så mycket med er. Tack för alla klokheter, tokigheter, inspirationer, skratt, tårar, sammanhang och möten. Svenska kyrkans unga är inte ett ideellt jobb för mig, det är min livsstil att vara en del av världens bästa organisation. Men vet ni vad det bästa är?! Jag fyller vuxenmedlem först om fyra år.  Tänk så många tokigheter jag ska hitta på fram till dess. 

Kommentera här: