Om att framtiden ser ljus men oviss ut.

Jag vet inte vad framtiden bär med sig, vad som kommer ske efter den 5 juni när jag tar examen. De kommande veckorna känns det som jag kommer behöva fatta en del beslut kring min sommar och min höst. Det kan vara förvirrande och klurigt att vara vuxen. Att behöva förhålla sig till att man ska fatta beslut i sitt liv. Saker och ting vore lite lättare om jag hade en fast punkt, ett helt uträknat vad jag vill med den närmsta framtiden men så ser inte mitt liv ut just nu.
 
Jag hade inte tänkt söka några tjänster förrän tidigast i mars, det lutade mer åt april. Tydligen tyckte omvärlden att jag skulle börja mycket tidigare än så. Nu ska jag på intervju redan nästa vecka för en tjänst och har blivit rekommenderad till andra. Jag har uppdaterat mitt cv och skrivit olika personliga brev. Det är lite problematiskt att bli vuxen när man inte vet vad man vill här i världen. Fast jag tänker som en klok vän sa "Man ska alltid prova, för vi tror ju inte på ånger".
Hej, vuxenvärlden. Jag ska tydligen tampas med dig ett tag framöver.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: