Om dagen då regnet skapade lugn.

Denna dag har gått väldigt fort och har varit väldigt mysig. Imorse var det morgonmässa på Stiftelsen, en aktivitet som sker varje vecka på Stiftelsen och som ger mig ett lugn resten av dagen. Det är en god start på dagen att be, sjunga och dela nattvard tillsammans. Förmiddagen ägnades åt sociologi och utbildning var området vi diskuterade. Ett område som vi alla befinner oss i och kan relatera till, hur ser dagens skola ut och vad behöver vi tänka på, det pratade vi bland annat om. Jag fick med mig många tankar.

Eftermiddagen spenderades ute, vi hade idrottsmetodik och satte leken och vårt ledarskap i fokus. Bra att tänka på hyrbil leder, varför vi väljer att göra på ett visst sätt och hur vi leker en lek. Även här tändes det många ljus, jag tror att vi alla i klassen fick något med oss att fundera vidare kring.

Jag tog pendeltåget till Stockholm och tog mig ut till gamla stan efter skolan. Där gick jag på fotoutställning, en mycket inspirerande utställning som gav mig tankar kring mitt eget fotograferande och vad jag behöver arbeta mer med. Inspirerande att få se andras verk, i detta fall min mammas barndomskompis Pers alster från karnevalen i Venedig. Vackert.

Kvällen spenderades i köket på Fjärden med god mat, film och födelsedagstårta. Åh, vilken härlig dag det har varit. Livet är verkligen härligt.