Dag 15 – Mina drömmar.

När jag var liten ville jag bli flygvärdinna eller delfinskötare. Helt vanliga yrken som normala människor har. Jag känner varken någon flygvärdinna eller delfinskötare så vad jag fick det ifrån har jag ingen aning om. Massa flygresor som liten? Jag tänkte att flygvärdinnor får slappa på en strand undertiden som jag är i det där varma landet, och sen får de flyga med planet hem igen. Schysst jobb om det hade varit verklighet.

Dagens drömmar känns mycket mer luddiga och komplexa. Att utbilda sig till en flygvärdinna känns enklare än att ha drömmar om kärlek, lycka och välbefinnande, både för mig och mina kära. Jag tror att drömmar ibland kan få vara bara just drömmar, inte behöver alla drömmar man har bli uppfyllda men vissa ligger närmare hjärtat än andra.
Jag har en del mer handfasta drömmar som att jag ska resa mer, besöka till exempel Ecuador, Kina och åka tillbaka till Indien. Jag har också drömmar som är arbetsrelaterat. Att få ett roligt och utvecklande jobb som jag trivs med.

Att drömma är att för en stund kunna fly verkligheten, men också för att kunna ha mål uppsatta och för att ha ett fokus på framtiden. Alla behöver vi drömma.


Del av 30 saker att blogga om.

Kommentera här: