Everything I do, I do it for you.

Kvällen fick avslutas hemma hos Johan med tv och mat, en oslagbar kombination. Det fick bli en kyckling wok med nuddlar och kladdkakan med jordgubbar till efterrätt. Det blev en mycket god improviserad kaka och den kommer nog återkomma många gånger till. På teven njöt vi av svenska framgångar i VM i simning, men även de uteblivna framgångarna på DN-galan i friidrott. Mysig fredag blev det i alla fall och mätt är jag.

Jag sitter och läser StinaLees blogg just nu. Hon har en gång i månaden ett inlägg, som kallas för "Bikten", där alla som vill får kommentera och "bikta sig". Skriva om vad som helst för att lätta sitt hjärta. Det smärtar i mitt eget hjärta att så många skriver om hetsätning, ätstörningar, otrohet, relationsproblem m.m. Jag vill skänka dem lite av den lycka och välmående som jag själv just nu känner. Det gör ont att det är så många unga, framförallt tjejer, som lider av olika problem kring mat och utseende. Att det sätts en sån press via bloggar, tidningar och tv. Det är då jag blir extra glad att det finns bloggar som Stinas. En blogg där hon, bara häromdagen, gjorde ett videoinlägg om att det är för mycket tryck på utseende och kändisskap i bloggvärlden. Hon visade då en osminkad och alldeles vanlig bild av sig själv. Hon verkar otroligt jordnära, mysig och härlig tjej som är vanlig. Inget hysteri kring märkeskläder, kändisskap, festande eller publicitet. Samtidigt som hon själv kan erkänna att även hon tänker på vilka bilder hon lägger ut och liknande, men hon är medveten om problemet och försöker vända trenden som jag ser det. När jag lämnar hennes blogg, efter att ha läst den, går jag ofta från datorn med ett leende på läpparna. Jag önskar fler bloggar vore som hennes.

Kvällens musiktips blir denna, som jag själv tycker är helt fantastisk.

Kommentarer:

1 Diana:

Ja Stinas blogg är härligt! Och en bra inspriation, och sunt tänk.

Låten ja den har jag nästan lyssnat sönder som tonåring!

Kram

Kommentera här: