Fast i Vålberg.

Jag måste berätta för er betrodda läsare att jag hade världens hemskaste onsdag igår. Det började med att Johan skickade ett sms som jag vaknade av där det stod att hela världen bestod av SNÖ. (Av tidigare inlägg kan ni förstå att jag inte har en speciellt stor förkärlek till snö.) Försenad buss anländer till Kil 7.45, och förseningarna fortsätter för bussen fastnar i snön flera gånger och hamnar bakom en plogbil som sänker farten. Till slut anländer jag till fagerås där anslutningsbussen väntar. Ida och jag tittar på klockan och hoppas, hoppas på att vi inte missar bussen i Vålberg som ska ta oss till slutdestinationen Grums. Men icke kommer vi i tid. Tre minuter försenade och vi tror bara att bussen från Karlstad är sen. Vi väntar, väntar och väntar och väntar lite till. Vi fortsätter att vänta.

Minuterna går och vi väntar och väntar. Klockan slår nio och vi väntar och väntar. Bussen skulle kommit 8.30. Vi väntar lite till. Ida och jag inser att vi kommer frysa ihjäl om vi fortsätter att stå ute i kylan så vi går till Konsum. Vi går tillbaka till gänget som står kvar och v'äntar efter att vi har försökt få upp värmen igen. Klockan närmar sig 9.30 och bussen vi åkte med för en timme sedan kommer tillbaka med en ny lass med folk. Och at last kommer bussen, inte rätt buss men nästa. Ärligt talat Värmlands trafik, anslutningsbussar är till för att folk ska kunna byta buss och transportera sig vidare. Detta fungerar definitivt inte mellan Grums och Kil. Så förbättringar uppskattas, och det snart!

Kommentera här: