Året 2007

Som nästan alla dödliga gör inför det nya året så sammanfattar de det gamla, jag tänker inte avvika från det och skriva ihop en liten kort årskrönika jag också.

Januari: Det största som hände var väl att David och Linnéa fick lilla Minna. Som inte är så liten längre. Annars var det skola och prov som vanligt som januari fylldes med.

Februari: Mesta dels var det hockey som gällde. Jag såg en massa matcher och skrek mig hes. Att stötta sitt lag i vått och torrt heter det ju. Jag minns också att det var i februari som medaljerna sprutade över Sveriges skidlag i utförsåkning. Tänk så trevligt för dem. Melodifestivalen började och Marie Lindberg tar sig vidare till final, mycket oväntat!

Mars: Hockeyn avgjordes och färjestad åkte ut i semifinal mot linköping. Men J18grabbarna tog guld och jag det var mycket tacksamt mottaget. Jag blev verksamhetsledare för Svenska Kyrkans Unga och tackar återigen för det förtroendet. UKM gick av stapeln och det var lika spännande som vanligt. Många bra nummer visades upp och kanske en ny stjärna också föddes på scenen.

April: Påskläger som alltid var första händelsen i denna månad. Ett påskläger med otroligt mycket deltagare, enligt min mening - för många, och det var definitivt kärlekens påskläger. Ja, inte för mig men för många andra. Efter kärlekensläger blev det dags för Europaresa med skolan och kanske årets största händelse. En resa på 17 dagar med globalgänget. En resa med mycket hemligheter, äventyr, sol och ansträngande tågresor. Men tänk vad grymt skoj det var!

Maj: Jag åkte på kurs i Göteborg och lärde mig mer om Orka-projektet. Hur communities kan rädda världen, en intressant tanke som utvecklades under dagen. The Ark tävlade i Eurovision song contest. Kom på en låg placering men Sverige fortsätter att älska dem. Maj var en period full av tankar och jag var nog ganska förvirrad kring allting har jag för mig. 

Juni: Jaha, så skulle man fylla 18. Bli stor och vuxen. Omställningen var inte radikal. Det är som alla säger, det är nog inte nått speciellt att fylla 18. Festen blev nog rätt lyckad, urballad men lyckad ändå. Själva födelsedagen firades med farmor och Mission Gospel uppträdande och också lite mat hos familjen Larssons. Man orkar inte så mycket dagen efter man har haft 18års fest om ni förstår vad jag menar. Innan allt det hände hade jag tjejkväll med brudarna när mamma och pappa var i Grekland med mina bröder och det blev jättelyckat och mysigt det också. Midsommar innebar fest det med, nu när man hade åldern inne liksom. Men också blomplockning och annat.

Juli:
Jag solade en massa, festade och njöt om bara den av det som sommaren hade att erbjuda. Harry Potter besöktes även i biomörkret, och filmen var rätt bra. Inte som boken men den dög att se. Jag läste ut den sista boken också och grät till att serien är slut. Jag besökte både Ullared, första gången i hela mitt liv och måste säga att det var en annorlunda upplevelse, och även Charlottenberg för lite shopping. Att Sabina missade den där rondellen och nästan råkade krocka är nog inget som vi i bilen kommer glömma i första taget.

Augusti:
Gessle konsert blev jag iväg lurad på och efter detta ett krogbesök. Konserten var bra, faktiskt, och snygga bilder fick jag från den. Jag försökte lära mej att vissla vilket var/är totalt omöjligt. Jag kan inte! Jag har gett upp, vissla är något jag aldrig kommer lära mig. Jag var på överlämningshelg i Karlskoga med styrelsen, tyvärr kunde inte alla vara med men det diskuterades flitigt i alla fall. Skolan började igen och det kändes inte speciellt lockande att börja anstränga sig och plugga igen måste jag medge.

September:
Jag hjälpte Sabina att flytta och sen dess har jag hängt mycket i hennes lägenhet, mesta dels för att städa eller vad säger du? Vi inflyttningsfestade och det var najs. Träffade Sabinas underliga grannar, gamla tanter och gubbar utan skor bland annat. Wolfpack hade kickoff och jag minglade med färjestadsspelare.Najs, najs.

Oktober:
Liseberg med Ku, en vanlig företeelse. Jag vann 2kg toblerone som jag kan berätta att den är fortfarande inte uppäten. Jag åkte på Höstmötet med kyrkan, fast att jag hellre hade varit hemma med Christian. Jag var på Halloweenparty hemma hos Ann-Sofie var riktigt trevligt, jag föreställde en häxa och alldeles svart i håret och ansiktet, och innan dess var det STUK, en innebandyturnering, som genomfördes med pompa och ståt. Kil vann igen, kul för dem.

November:
Mer innebandy och innebandyDm i Kil. Vårt lag rockade måste jag säga och jäklar vad roligt det var. Jag var med på Det finns hopp för dig - en ledarutbildning, första delen och det var mycket spännande. Jag hoppas att de andra delarna ger något det med. Övernattning på skolan var det som gällde också och det var ett spännande äventyr må jag säga. En jädra massa skolarbete gällde, fy fan, men jag överlevde mesta dels av det.

December:
Jag fortsatte jobba, umgås med Sabina och klara av skolan. Lisebergs julmarknad besöktes och det var så himla mysigt måste jag säga. Tack jeppe för den dagen! Datorn min gick sönder och bloggen blev lite oaktiv men förhoppningsvis får jag tillbaka den snart så att jag kan komma tillbaka till gamla rutiner igen. Jag tackade nej till Kils lucia tåg men det var oerhört häftigt att se det också, det var verkligen något magiskt. Jullovet kom, jul firades och nu är det nyår.

Gott Nytt År!

Kommentera här: