Om detta ska jag få ihop tolv sidor.

Då var det bara tre dagar kvar på praktiken. Jag har börjat plåta på praktikrapporten men tycker att det är skitsvårt att skriva den denna gång. Förra rapporten, efter praktiken i Oslo, så var det mycket enklare. Det beror på att det hände saker och att jag fick göra en massa saker under de veckorna. Nu har mina biljard/pingis/kortspelskunskaper ökat men det är inte det som jag vill lära mig under mina veckor. Nu tycker jag att jag inte alls har tillräckligt att skriva om.

Jag inser att jag inte vill jobba på en fritidsgård, även om de på gården verkligen tycker att jag passar och att det är min grej. Eller jag skulle kunna tänka mig att jobba på en fritidsgård om jag fick mycket mer uppgifter, helt enkelt saker att göra på dagarna. Nu tror ni säkert att jag inte har saker att göra bara för att jag är praktikant, men nejdå. Den ordinariepersonalen har också otroligt lite att göra, är ganska bekväma av sig och tycker att det är bra när det är lugnt och skönt. Men kom igen, vad är det som är utvecklande med det? Ingenting som jag ser det. 

Men jag får se det positivt, jag har i alla fall haft tid att läsa kurslitteratur. Och vem vet, det kanske händer superdupermycket de sista dagarna att fylla rapporten med.

Kommentera här: