Om året 2018.

Testade du något nytt?
Drinken whiskey-sour, att fira midsommar i New York, vietnamesiska friterade grissvansar och att springa på löpband.

Vad mådde du bra av?
Att vara med Lars, att resa, träna och vara på jobbet.

Vad har du vart ledsen över?
De gånger jag har lämnat Lars för att åka tillbaka till New York. De tillfällen när jag bor långt bort och har missat saker som händer.

Vad la du mest tid på?
Jobbet, Netflix, sova och att flyga, tyvärr.

Vem vill du tacka och varför?
Fantastiska vänner som trots avstånd ställer upp och finns nära.

Vad är du stolt över när du ser tillbaka på året?
Att jag klarade av att fatta ett tufft beslut om att lämna jobbet i New York och flytta till Hamar. Att jag har blivit bättre på att mingla och möta nya människor.

Vem saknade du?
Lars som var långt borta. Vänner som är långt borta. Efter hemflytt till Norge saknar jag människor i New York.

Vilka lärdomar tar du med dig från året?
Att jag är starkare än jag tror och att jag ska våga tro på mig själv. Att jag faktiskt kan mer vad jag tror.

Största utmaningen?
Att välja mellan kärlek och ett helt annat liv.

Vilka dagar minns du speciellt?
Nyårsafton för att det var en enda lång och härlig festkväll.
23 mars – Överraskningsfödelsedagsfest för Lars
21 juli – Anna & Axels bröllopsdag
Hela fotbollsvm som var en enda stor blågul-fest på jobbet.

Hur har du utvecklats under året?
Jag vågar mer. Jag uttrycker mina åsikter mer och har blivit modigare. Jag har växt i mig själv och blivit tryggare på mig själv.

Vad inspirerade dig?
Människorna i New York. Öppenheten kring olika kulturer och olikheter.

Bästa besluten?
Trots att det var ett otroligt tungt beslut att lämna New York så är jag trots allt stolt över att jag valde kärleken och ett liv tillbaka i Norge.

Hur tog du hand om dig själv?
Nja, sådär. Jag började träna bra en period men jag har ätit alldeles för mycket dålig mat och snacks under året.

Vad vill du göra om nästa år?
En helgalen utekväll i New York. Det var fantastiskt galet och härligt att hoppa mellan barer, möta människor och upptäcka nya områden.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Flyttade till Hamar och blev sambo med endast en person istället för att bo i kollektiv eller själv. Jag såg tennis live på US Open och fick uppleva Henrik Lundqvist i mål på Madison Square Garden.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga uttalade nyårslöften men ville att året skulle kännas tryggt och stabilt. Det har det börjat göra.

Vilka länder besökte du?
Polen, Norge, Sverige och Usa. Med många resor i jobbsammanhanget så blev resterande resor väldigt få.

Är det något du saknade under året som du vill ha nästa år?
Konserter! Det har bara varit musikaler, småband på uteställen och någon enstaka konsert på jobbet. Jag vill gå mina favoritartister nästa år!

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Allt spontant som skedde i New York, så roliga månader med små och större äventyr.

Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte tränade mer och åt sjukt onyttig mat.

Vilket var ditt bästa inköp?
Min folkdräkt!

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och resor.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Spontana vinkvällar med vänner. Den varma sommaren. Fester med Lars familj. Jobbdagar i Oslo och New York. FotbollsVM. Alla som besökte mig i New York.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Mina knän har börjat knaka och jag är som vanligt alltid förkyld.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på det här året?
Sommerkroppen – Mads Hansen
E6 – Åge Alexanderson
Bäst när det gäller – Gyllene tider och Linnea Henriksson

Mådde du bättre eller sämre än vad du gjort tidigare år?
Ganska normalt tror jag. Ibland lite bättre för att jag hade ett så fantastiskt jobb.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Laga mat hemma, träna och höra av mig till vänner långt borta.

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Netflix.

Önskade du dig något som du fick?
En resa i julklapp och en varm, lång, härlig sommar som aldrig tog slut.

Önskade du dig något som du inte fick?
En Mariusgenser, som alltid, och gåvan att spela gitarr/piano.

Vilken var årets bästa film?
22 juli

Vad gjorde du på din födelsedag?
Efter jobbet blev jag kidnappad av Camilla. Blev bjuden på vietnamesisk restaurang som stått på listan länge i East Village och köpte färgglada strumpor.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag lärde känna Cat ordentligt. Träffade henne snabbt i slutet av 2017 men började umgås 2018. Så glad för detta.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Till vardagssnyggare klädsel. Jeans, blusar, kofta, kjol, klänning, strumpbyxor.

Vad fick dig att må bra?
Lars, spontana kvällar med vänner, utflykter på egen hand och laga mat.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Tre systrar – Åsne Seierstad

Vilken var din bästa månad?
Maj, juli, september. Jag kan inte välja!

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Tagit hand om min kropp. Tränat och lagat bra mat.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det kommer vara mer stabilt och tryggt. Färre långa resdagar då jag bor på ett ställe men jag hoppas det leder till fler resor till vänner i Sverige. Jag hoppas också jag finner ett jobb jag trivs med på Hamar.

Kommentera här: