Om att jag älskar tiden i slutet av november fram till januari.

Denna tid på året är alltid den bästa jag vet. Den ger mig ett lugn trots att det är mycket som händer. Det är fint och vackert överallt. Jag har upplevelsen att många försöker vara snällare mot varandra än de är annars. Jag får pynta och göra fint. Det bjuds till fest i vardagen. Till myskvällar hemma hos varandra. Det är julmarknader och förberedelser. 

Även om jag detta år inte skulle fira jul på jobbet blev det fina dagar hemma i Värmland. Kanske inte som jag önskar men jag vet att det sammanhanget passar mig inte. Jag önskar ett det sett annorlunda ut och kanske kommer det göra det någon dag. Det fanns ändå glimtar av fred och ro, av hopp och mys. 
 
Dagar som följer med mellandagar som är fyllda med lek, fest och vila. Den bästa av världar.

Kommentera här: