Om vem jag är och kan vara.


Tänk hur anpassningsbara vi människor är. Från att ha bott med en kvarts promenad, till en och en halv timme på tåg, till åtta timmar med flyg. Det är bra på olika sätt men så avslappnad som jag blir med dig blir jag nästan inte med någon annan. Du gör att jag blir trygg i mig själv och vågar visa både svaga och starka sidor. 
 
Kollegorna och jag diskuterade häromdagen hur vi är i offentliga sammanhang och när vi är med de vi är som tryggast med eller när vi är själva. Många likheter finns men ändå vissa skillnader. Att jag när jag är ledig ibland knappt går upp ur sängen eller ut ur lägenheten. När jag är på jobbet och sprudlar av energi och hjälper allt och alla. Jag blir lösningsorienterad och vill att alla ska må bra. Det är alltid spännande att vara i utlandet. Jag tycker att många delar djupa saker med varandra fast att vi känner varandra väldigt kort. Det blir ofta relationer som är korta och intensiva. Jag berättar saker för människor som jag knappt känner som är oerhört privata. Jag får höra saker från människor som jag inte träffat särskilt mycket. Det är en fantastiskt egenskap att vi alla på något vis är utsatta och måste knyta an till varandra. Det gör att vi måste våga öppna upp oss och göra exakt det, att släppa varandra inpå livet.
 
Åter till han däruppe. Jag tycker många saker i livet, kan ha oerhört många åsikter. Både uttala mig klantigt och ibland åt fel håll. Med dig blir jag noggrann på vad jag säger, på ett fint sätt. Jag begränsar mig inte men jag vill gärna höra din åsikt. Jag vill vara den bästa tjejen jag kan nära dig. Jag vill att dina vänner ska tycka om mig. Jag vill att du ska vara stolt över mig. Toffla. Kanske gör jag det ibland men jag gör det också för att jag vet att du blir glad av det. Att jag passar upp på dig. Jag älskar när du säger att det är mysigt när jag fixar hemma och att du saknar det när jag inte är där. Jag älskar att gå upp på morgonen och baka bröd. Passa upp på dig. 
 
Det kanske låter underlägset men så känns det inte alls. Jag mår så bra av dig. Du gör mig trygg och den bästa (och ibland sämsta) versionen av mig själv. Snurr, snurr i kvällstankarna. 

Kommentera här: