Om att få ny energi i gammalt sammanhang.

Från 2004 till 2015 var Svenska kyrkans unga en naturlig vardag i mitt liv. Årsmöten, lägerliv och utbildningar har format så mycket av vem jag är som pedagog. Igår fick jag återuppleva känslan av ett direkt demokratiskt sammanhang. Ett sammanhang där vi får fundera på hur en organisation kan växa. Hur ett sammanhang blir mer och mer inkluderande. Det är stort och häftigt hur vi kan göra en organisation till vår. 

 
Att få hälsa på Svenska kyrkans ungas årsmöte igår gav mig massor av energi. Hur jag ska pedagog kan stärka barn och unga som vill ha ett sammanhang. Som vill bli hörda och ska bli hörda. Att jag får tycka till om hur vi ska kunna utveckla varandra. Tur att jag inte har fyllt 30 än så att jag får uttrycka mina åsikter och får diskutera med andra i världens bästa sammanhang. Oj, så mycket energi jag får av det.

Kommentera här: