Om att visionera tillsammans.

Det kan upplevas som vilket rum som helst. Ett rum med några datorer, människor, en projektor, godis och dålig luft. För mig är det här ett rum som jag hämtar energi i. Jag får vara med och visionera kring ett arbete som ligger mig som varmast om hjärtat. Jag trodde jag skulle tröttna för längesedan på det här sammanhanget men det ger mig fortfarande otroligt mycket glädje. Jag spenderar min helg tillsammans med en styrelse som vill driva framåt och tänka nytt. Det är en styrelse som filosoferar kring nya metod och områden att utveckla. 
 
I april börjar en ny period i mitt liv. Då börjar ett liv när jag inte kommer befinna mig i ett styrelserum. Då börjar ett liv när mina helger inte kommer anpassas efter en årscykel som handlar om läger och utbildningar. Jag inser att jag kommer behöva skaffa ett substitut till mitt tioåriga engagemang i Svenska kyrkans unga. Fram till dess tänker jag försöka ta vara på varje möte, varje uppdrag, varje protokoll och varje nya idé som vi kommer på. Och så ska jag försöka förstå att jag kommer att lämna ett sammanhang som ligger mig så varmt om hjärtat.

Kommentarer:

1 Nathalie:

Hej Frida! Vilken fin blogg du har! Hittade hit av en slump då jag googlade församlingspedagog. Vad kul att du verkar trivas så bra med ditt jobb. Jag läser just nu mitt tredje år till lågstadielärare men funderar mer och mer på om det ändå inte är kyrkan där jag ska vara. Läser grundkursen på distans från Sigtuna just nu och det känns så rätt. Hade varit kul att utbyta tankar med någon som är yrkesverksam och dessutom så pass ny i yrket. Så om du vill får du gärna skriva och berätta mer om ditt jobb och dina arbetsuppgifter. I så fall kan du skriva till min mejl ([email protected]). Skulle bli så glad! Ha det underbart!
/ Nathalie :)

2 Frida:

Hej Nathalie!
Jag skickar ett mail till dig. Så himla kul att du hör av dig :)

Kommentera här: