Om en regnig onsdag i Oslo.

Det här är en sådan dag när det är extra skönt att få vara hemma, lyssna på schysst musik och dricka vin. Vi har haft planeringsdag med jobbet och jag tänker att sådana dagar alltid är svårt att få dem att bli kreativa. Vi fick i alla fall en hösttermin planerad i stora drag, det uppdraget lyckades vi med.
 
Jag firade mässa ikväll, som onsdagarna brukar innehålla. En stunds reflektion i vardagen, en stund att få landa i nuet och fundera över livets stora och små ämnen. Just tystnaden i gudstjänsterna är något jag mer och mer uppskattar. Jag får vara själv med mina tankar en stund, Gud och jag får dela dem tillsammans. 
 
Denna kväll spenderar jag tillsammans med litteratur, efter mycket om och men och krångel lyckas jag få ihop mitt slutbetyg som legat och släpat efter i flera år nu. Det är väldigt lite som ska till för att jag äntligen ska kunna söka de universitetskurser jag vill. För att göra en lång historia kort kan man säga att jag skulle läsa upp en kurs under sommaren när jag slutade gymnasiet, jag flyttade till Norge och kursen blev aldrig läst. Men nu, äntligen. Nu ska jag få till det där pappret som tydligen ska avgöra om jag är kompetent nog att läsa vidare på annat än folkhögskola. Det firar vi med några nötter tycker jag.
 

Kommentera här: