Om att vara på resa.

Att åka tåg är en naturlig del av mitt liv, en del som jag inte vill byta bort. Trots att jag ibland kan bli trött på resorna så ger de tid att reflektera. Idag bunkrade jag upp med en godispåse, en Beck-film och köpte mig ett glas vin i bistron - det kändes som en lyxig lördag. 
 
Ett dygn har spenderats i Värmland. Jag har haft möte om Ecuador och med Svenska kyrkans ungas distriktsstyrelse. Jag har också hunnit umgås med vänner, inhandla mat och besöka farmor. Ibland gäller det att vara effektiv på sin lediga tid. Det är rätt bra att vara i Värmland ett dygn, det är tillräckligt med tid på plats för att det ska kännas värt att åka de där timmarna på tåget. Och även om Oslo är hemma så är det något speciellt att åka tillbaka till sina rötter, till barndomstrakterna.
 

Kommentera här: