Om att titta tillbaka och börja om.

Jösses vad jag skrattar åt mina gamla inlägg. Jag har tittat tillbaka i bloggen och börjat om från början, jag tittar tillbaka på när jag startade den här bloggen och jag skäms. Inte för det jag skrev men över hur naiv jag var. Sportintresset var stort och framförallt ishockeyn skrev jag mycket om. Jag engagerade mig i melodifestivalen och i event av olika slag.

Trots att jag utvecklats oerhört sedan 2006 finns det många likheter i det jag tänkte då i bloggen och det jag funderar kring nu. När jag läser inlägg från 2006-2008 är jag imponerad över hur mycket jag skriver om min tro, att den verkade spela stor roll i mitt liv redan då.

Min tid i Oslo och Sigtuna har till stor del format mitt till vad det är idag. Därför blir det extra spännande att läsa om min första tid i Oslo för 6 år sedan och min tid i Oslo när jag nu har flyttat tillbaka. Att se tillbaka i backspegeln är viktigt, det ger perspektiv och eftertänksamhet inför vad som är framtiden. Jag tänker dock att det är viktigt att inte fastna i dåtiden, den ska lära mig saker men det är i nuet jag lever och mot framtiden jag stävar. Det här blir en nystart på bloggen, i någon form. 
 
"Du kan, du vill, du vågar. Intresse är alltid starten till något och det man inte kan, lär man sig!"

Kommentera här: