Om #Sommar2012.

Det var inte mycket som var planerat den här sommaren. Jag visste att jag skulle vara i Eksjö en måndag, jobba med konfirmander. Jag visste att jag och Diana skulle till Gotland, några dagar under Almedalsveckan. Jag visste att jag skulle vara i London en vecka under OS och arbeta för Svenska kyrkan. I princip visste jag inte mer än så och tänk vilken sommar det blev.
 
Jag var i Eksjö en månad tillsammans med världens bästa konfirmander ihop med världens bästa ledare, det var otroligt givande. Gotland besöktes, en spännande vecka i Visby där många tankar om vilken värld jag vill leva i väcktes. Jag drog till London och fick uppleva en otrolig vecka på plats under OS. I tillägg hamnade jag i Oslo under minneskonserten och påminnelsen av 22 juli. Jag var på Putte i Parken, en festival i Karlstad då såg bland annat Kent. Den 21 juli fick jag vara med om mitt första uppdrag som bröllopsfotograf, en dag fylld med skratt, nervosititet, glädje och en otrolig energikick. 5 dagar spenderade jag i norra Värmland på en lägergård med 150 andra, levde friluftsliv och hade det allmänt gott. Klara drog med mig till Hamburg där vi spenderade fyra dagar, vi fick äntligen besöka Miniatur Wunderland och bli överväldigade över denna gigantiska minityr värld. Som toppen på allt avslutades sommaren med att jag på 2 veckor fick se konserter med Kent, Winnerbäck och Coldplay, rätt fantastiskt faktiskt. 
 
Ja, denna sommaren har bara susat förbi. Jag har hunnit med otroligt mycket mer än vad jag trodde jag skulle göra. Jag fick uppleva mycket mer än vad jag hade tänkte göra. Känslan av att allting är möjligt och den energin jag har fått efter den här sommaren plockar jag med mig in i höstens studier. Jag är laddad!
 

Kommentera här: