Om att ta nästa steg i livet.

Vi borde alla vilja utvecklas här i livet, vi finner nya lösningar för oss själva där vi får möta utmaningar. Det gäller att våga ta steget, att våga chansa är vad livet går ut på. Idag var jag på intervju för en ny utbildning, en utbildning som kan föra mig vidare. Mot nya utmaningar och mot nya kunskaper. Vidare i livet och vidare med livet. Jag hoppas det är rätt, att jag kommer in och att jag finner min plats i det.

Intervjun för församlingspedagogsutbildningen är ett steg på vägen. Förhoppningsvis finns jag att finna på kullen även efter sommaren, jag vill spendera ett år till i den miljö där jag känner mig trygg och där jag kan få hitta kärnan i mitt lommande yrkesliv. När jag var yngre blev jag upplyft i centrum, jag fick en möjlighet att komma fram. Nu vill jag lyfta fram andra, lyfta in dem i centrum och låta dem växa. Jag vill utbilda andra för att de på vägen ska utbilda mig. Centrumets mitt är växandet i tro och ansvar, att vi tillsammans skapar den väg vi ska vandra på. Förhoppningsvis får den resan fortsätta till hösten.