Om en av årets höjdpunkter.

Igår började en av årets och sommarens höjdpunkter, Sommar i P1. Anja Pärson är en idrottare som jag sedan början på hennes karriär har gillat. "Självförtroendet är en färskvara", hon inspirerar mig och många med mig. Att hon i sitt sommarprat visade en annan sida av henne tror jag väckte nya tankar hos många.

Hon har gråtit på många prispallar, både av lycka och olycka. Jag minns hennes fantastiska comeback efter hennes krasch, hur hon dagen efteråt orkade ge sig ut i skidbacken igen och den tävlingen hamna på pallen. Vilken kämparglöd hon har.
 
Det finns en Anja bortom prestationerna i backen, det finns en Anja bortom alla tävlingar. En Anja som fortfarande är stark, en Anja som vågar visa vem hon är och en Anja som vågar visa sig svag. Vilken inspirationskälla.