Luxemburg, del 2.

Det är ganska skönt att kunna somna överallt. Jag somna på bussen på väg till flygplatsen, på flyget (vaknade när planet landade) och sedan på bussen till Luxemburg. Det blev en del byten, buss till Torp, Sandefjord, flyg till Frankfurt-Hahn och sedan buss till Luxemburg. Men då är det ju tur att jag klarar av att sova. Väl framme efter lite förvirrat franskt prat med busschaffören möts jag av en hoppande, glad Sandra och hennes kompis Emma. Vi hittar en taxi och ganska slutkörd hamnar jag snart i sängen.

Luxemburg (landet) är ungefär lika stort som Blekinge och det bor ungefär lika många som i Karlstad i deras huvudstad. Tänk, som om Värmland vore ett eget land. Det är mycket gamla hus och väldigt mysigt att gå runt. Det var verkligen vår känslor när det på torsdagen var +7 och sol. Resten av tiden var det moln men fortfarande helt okej varmt med 5-7 grader.

På fredagkvällen var vi ute och jag fick uppleva nattlivet. Oftast går man ut runt tio och är ute fram till morgonen, klubbarna stänger när kunderna går. Vi var däremot inte ute så länge, jag gav upp vid två-snåret, ovan som jag är. Men roligt var det!

Sandras aupair-familj kom hem tidigt på lördagsmorgonen efter att ha varit på semester. Jag fick träffa barnen, de var så söta så, och föräldrarna. Resten av dagen spenderade vi i en galleria och sen hemma igen gjorde vi oss i ordning för en kväll med Melodifestival. Vi gick till en skandinavisk pub, så även om jag var många mil från Sverige så lyckades jag få se till i alla fall. Kul! Även lite OS hanns med men eftersom Sandra inte är så stort sport-fan så stannade vi inte så länge.

Efter några dagar i lite varmare breddgrader så var det jobbigt att se snö och is igen när jag kom tillbaka till Oslo på söndagen. Men då kunde jag tänka tillbaka på vårkänslorna och att jag fick en riktigt fin semester!

Tusen tack Sandra för att jag fick bo hos dig,
se hur din vardag är och få njuta av lite semester!

Kommentarer:

1 Sandra:

Du är alltid välkommen till mig, vart jag än bor! :D Tack för att du kom och gjorde det till en rolig helg för mig! <3

Kommentera här: