Den som väntar på nått gott.

Just nu händer det så mycket saker på samma gång. Jag förstår inte vart april har tagit vägen, det har gått så fort. Redan på lördag är det första maj. April brukar vara en intensiv månad men i år tror jag det har varit mer än vanligt.

Det har varit Påskläger, STUK och SKUR. Jag har haft några lediga dagar i Sverige men inte spenderat någon helg i Norge. Madeleine och Jonas har gått isär och vi har haft askproblem med Eyjafjallajökull på Island. Även om inte askan har drabbat mig personligen så ger den en tanke om hur lätt det är att rubba vår infrastruktur och samhälle.

Till helgen är jag lite ledig. Det är valborgsfirande i kyrkan på fredagkväll och på söndag ska jag på middag med kyrkorådet för att hälsa vår nya kyrkoherde välkommen. Men som det ser ut så är jag ledig på lördag. Skönt!

Helgen efter ser just nu helt ledig ut och sen kommer Kristi Himmelfärd och den ska jag spendera i Göteborg tillsammans med Erik. Så snart blir det en massa ledigt!

Kommentera här: