Andra sidan är ni klara?!

Igår gick en av årets roligaste händelser av stapeln. Självklart pratar jag om STUK, Svenska Kyrkans Ungas egna innebandyturnering. I år gick den av stapeln i Filipstad, staden där knäckebröd och chips tillverkas. Det blev en dag fylld av skratt, umgänge och innebandy.

Jag spelade med distriktsstyrelsen och även om vi inte tog oss längre än grundspelet så hade jag väldigt roligt i alla fall. Jag saknar innebandyn och önskar jag hade kunnat spela det oftare. Det är verkligen kul och en mycket bra träningsform. Jag gillar STUK eftersom det samlar så många olika typer av människor och lag. Vi fick se många fina utklädningar under dagen som Änglar, Smurfar och filmkaraktärer från Prinsen av Egypten. För huvudsaken är ju faktiskt att man har roligt.

Och några som hade roligt var laget Reunion från Kil. De vann gruppen i grundspelet, vann kvarten och även semifinalen. I finalen fick de möta Huliganerna från Storfors, en match som skulle bli en riktig rysare. Till en början så såg det väldigt bra ut för Reunion. De hade en säker ledning med 7-0, men sen tickade det iväg. Det blev 7-1, 7-2, 7-3 och helt upp till 7-7. Med bara fyra minuter kvar av matchen kom målen och slutresultatet blev 9-7 och glädjeyra hos Reunion. Storfors kom på en finfin andra plats och vandringspriset får nu stanna i Kil för gott eftersom de nu vunnit tre gånger. Grattis!

Kommentera här: