Framtid och pension avklarad.

Nu känns det som gamla tider. Gamla tider med fest på torget och ett spännande slutspel. Trots att jag inte sett många matcher live i år så betyder hockeyn en massa. Det betyder hemma och det betyder gamla tider på läktarn.
Jag hoppas de tar guld men även om de inte gör det så har det vart en sjukt spännande och jämn säsong. Jag kommer minnas den. Den lilla poängmarginalen som var mellan lagen var helt sjuk egentligen och det svängde rejält. Nu är det nära och matchen idag var tydligen en rysare. Pappa var sms-maskin och jag är glad att få följa resan ett tag till.
Ses vi på torget?

Dagisbarn (5 år): Jag vill ha dej som mamma.
Frida: Ehm..jaa..
Barn: När min mamma och pappa dör ska jag köpa dej.
Frida: Hur mycket kostar jag?
Barn: Hundra.
Frida: Hundra kronor?
Barn: Ja, hundra tusen kronor. Finns det så många pengar?
Frida: Det gör det.
Barn: Bra...Fast, jag har inte så många pengar i min spargris.
Frida: Det gör nog inget. Din mamma och pappa kommer inte dö på länge.
Barn: Bra. Då hinner jag spara.

Kommentarer:

1 Petra:

Vad gulligt :) barn är det bästa som finns!

2 zusi:

tack! synd att du inte var här och kunde va med o fira. Ditt jobb verkar så jäkla kul. kram

3 Diana:

Haha gulligt, barn är då söta :)



Nu blir det FBK vs HV 71 i finalen...hmmm



Kram

Kommentera här: