Flickorna i Göteborg.

Efter tre dagar i Göteborg har jag förälskat mig även i den staden. Ostkusten och Västkusten har något särskilt och vi i Sverige ska vara glada med allt det vatten som finns runt oss och förgyller våra städer. Jag upptäckte området Haga som jag inte sett förut och där var det ju bara för mysigt. Mysiga cafér och omgivningar, sol och glada människor. Får nog bli mitt favoritställe när jag åker ner nästa gång också. 

 Vi köpte ett Göteborgspass för våra dagar och det visade sig vara ett smart drag. Kollektivtrafiken ingick, en hel del buss och spårvagn blev det i stan och ut till campingen. Vi använde det för att gå in på Liseberg, Universeum, åka Paddan m.m. Vi kände oss väldigt turistiga och tog in information om staden och kulturen. Riktigt japaner med kameran i högsta hugg. Köer brukar vara ett problem i semester tider, men vi hade tur med det. Det var tänkt att vi inte skulle åka Paddan men när vi gick förbi en gång var det bara fem personer före, lika bra att åka då. Med Universeum hade vi också tur, eller skicklighet kallas det nog. Det var folk fram till dörren, så vi gick på toa för att sedan fundera ut hur vi skulle göra. När vi kom ut och skulle läsa om man fick gå före med Göteborgspass, vilket man inte fick, så blev vi buttade nästan längst fram i kön. Så då kunde vi inte låta bli det heller. 

 Det har varit tre dagar av mys. Vi slapp nästan regnet, måndagen var lite sämre men det höll upp under tältbygget. Tur! Tisdagen var helt okej, kom bara någon skur och onsdagen var riktigt fin. Mitt batteri på kameran räckte inte lika länge som jag trodde och glömde laddaren hemma så från onsdagen har jag nästan inga bilder, men jag fick några av Josefin. Ett litet utdrag från resan. Att skriva allt är omöjligt men ett litet smakprov går allt bra. Vi träffade även ett trevligt gäng från Skåne som vi umgicks lite med på campingen och det piggar upp. 
 Tack tjejer för resan!

Kommentera här: