Rena turistattraktionen.

Barnhagen var på tur kring Karl-Johan idag. Det blev uppståndelse, med fotografering. Att komma med fyra trillingvagnar mitt på största gatan. Vi möttes i alla fall av leenden överallt, vi livade nog upp den gråa stämningen lite. Vi hamnade också mitt i all valkampanjande, vi höll oss dock lite i bakgrunden och tog en bänk bakom allt. Men barnen tyckte det var spännande. 

Den populäraste kommentaren idag var utan tvekan en fråga. "Är alla dina?" När man går runt med en trillingvagn så märks man, och ännu mer om man är ung. Folk vågar ställa frågan om det är ens egna och komma med kommentarer som "Tur att det inte var det då".En äldre man sa att jag såg fräsch ut för att ha fött tre barn. Vilka fördommar mot dem har gjort det. Intressant. 

Det känns i kroppen att jag har jobbet en hel vecka. Nu ska jag återgå till mitt vinglas och soffan tillsammans med älsklingen.

Kommentarer:

1 Diana:

Haha! Men vilka kommentarer...hmm. Ha en mysig kväll! kram

Kommentera här: