Carpe Diem

Ibland blir det dagar då tankarna bara snurrar i huvudet. Efter kvällen igår var jag sliten när jag kom hem vid typ tolv idag. Det var mestadels tröttheten som spelade in och jag anar en hård dust med förkylning till veckan. Jag är snuvig, hostar och fryser. Inte en bra combo. Så trots att solen lös stora delar av dagen så burrade jag in mej i täcket och filtar, såg massa film och hängt vid datorn. Anna och kungen var en film som jag såg, en film som jag alltid tyckt varit mysig. Hur man tar första intryck på folk och att man inte alls behöver vara den man visar sej vara och att om man själv vill kan man skapa förändringar. Jag såg även The Kite Runner (Flyga drake) idag och det fick mej också att tänka till. Hur vardagen kan förändras genom enskilda händelser och hur snabbt det kan gå. Ibland får man en stekpanna i huvudet och inser att man måste ta vara på dagen och våga.

Ibland måste man bara våga släppa taget också. För trots att det gör ont och att man vet att det är för ens eget bästa så hjälper inte det, inte just då i alla fall. Det skapar ett tomrum som är svårt att fylla. Alla känslor kommer nog alltid tillbaka och grundar sej i mod. Modet att våga visa, modet att våga ta och modet att våga säga. Tur att det finns stjärnor här i världen som hjälper en. För hur skulle det gå utan dem (er)?

Its so hard to get old without a cause
I dont want to perish like a fading horse
Youth is like diamonds in the sun
And dimonds are forever

Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever and ever

Kommentarer:

1 johanna:

Man klarar sig inte utan stjärnor, även om dee slocknar ibland, men de finns där ändå.

2 Diana:

Anna och Kungen är vacker! Likaså texten! Nynnar på låten. Hoppas du kryar på dig!

Kram

3 Petra:

Anna och kungen har jag inte sett. Så tack för tipset, verkar vara en film för mig. Ta hand om dej. kram Petra

4 Mamma:

Hoppas att du snart blir piggelin igen Frida! Filmen är jättebra, tycker även jag!!

Kommentera här: