Ta mej dit ibland

Okej, så här är det. Jag skulle vilja leva i en fantasi-värld. Tänk dej The Sims. Jag skulle vilja bygga ett hus där. Ett riktigt fint ett där jag lägger ner kärlek i vart enda rum, speciellt på detaljerna. Rummen skulle vara personliga för varje familjemedlem. Jag skulle skapa ett perfekt bröllop till tjejen i huset. Ett princessbröllop som hon drömde om redan som liten tillsammans med drömprinsen. Sedan vill kommer de få de två mest underbara barnen, Isak och Gabriella eller Evelina, de är lite oense om namnet, och efter hand kommer barnen vilja ha en katt och en söt liten hund.

Föräldrarna kommer välja de jobb som de tycker är roligast och mest intressantast. De kommer få jobben och tillsammans med dem en stigande karriär. Detta gör att inte heller pengar blir ett problem. Under tiden kommer barnen att gå i skolan, lyckas bra där och genom att göra sin läxor få högsta betyg. Den äldsta flickan kommer plugga på universitet för att sedan bilda egen familj. Föräldrarna kommer att få barnbarn som hälsar på ofta och de blir en stor och kärleksfull släkt. Med åren blir paret pensionerade och lever tillsammans med sina barn, barnbarn och fyrbenta vänner de sista året stillsamt. En fantasi-värld där alla får plats att vara de som de är. Att få göra det de själva vill. Och de blir alla älskade precis som de är.

Jag vet att den världen inte finns på riktigt. Och att utan det onda i världen skulle vi antagligen aldrig lära oss att värdesätta det goda. Jag vet att lycka inte kan köpas för pengar. Och att alla har sina upp och ner dagar. Jag vet att livet är som en berg och dalbana. Något annat som jag vet är att det inte blir bättre för att man klagar och inte gör något åt saken. Jag vet att man kan lyckas med något bara man ger sej fan på det. Men ibland längtar jag till min fantasi-värld. Låt mej få ha den kvar. I alla fall för några enstaka, korta besök då och då.

Kommentarer:

1 sara:

aw :) sött skrivet

2 Adam:

Well. Livet är inte en semester, tyvärr. Skulle det vara det skulle det nog för den delen vara ruskigt tråkigt och intressant att leva. Intressantast? Hmm. Spännande.

Kommentera här: