Utredning

Eftersom alla frågar så tänker jag berätta vad mitt jobb går ut på och vad jag kommer till att göra om dagarna. (Denna veckan är en slags inskolningsvecka så börjar lite senare och har det lite slappare.)

6.00-9.00 Vänta tills Eline vaknar och sedan göra morgonbestyr med henne och ta med henne till barnhagen (dagis).
9.00-15.00 Plocka lite i huset, ev. tvätta/stryka och sedan kan jag göra vad jag vill, alltså fritid
15.00-18.00 Hämta Eline på barnhagen, leka med henne, laga mat och sen äta tillsammans med familjen
Sedan resten av kvällen är jag oftast ledig om det inte är nått speciellt så att jag är barnvakt.

Ett enkelt jobb. Det är bara att göra sånt man gör hemma annars. Och de har ju städhjälp en gång i veckan så allt sånt slipper jag. Så. Några fler frågor?

Kommentarer:

1 johanna:

Låter skit skönt :)

Hoppas du trivs nu när det riktiga börjar imorgon.

2 Mamma:

Låter som Du har det jättemysigt i Din lilla lya!

3 sara:

ååh det låter som ett härligt jobb hörredu :)

hoppas allt är bra med dig!! puss

4 Idahoo:

Åh, värsta perfa ju! :D Får man hälsa på någon gång? :p

5 Diana:

Kul att få veta lite mer om ditt jobb.

Kramar

6 sussi:

fast en långarbetsdag äå, vad brukar ni leka?

Kommentera här: