Oskyldigt små

Bara för att Ted Gärdestad kan skriva otroliga texter och beskriver dagens blogg.

Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå.

När vi växte upp, lekte livet, vi var evighetens hopp.
Det var helt självklart att vår framtid skulle bli, oförbrukat fri.

Somrar svepte fram, jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade, och gräset växte grönt.
Hela livet var så skönt.

Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå.

Somrar svepte fram, jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade, och gräset växte grönt.
Hela livet var så skönt.
Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå.

Frusna på en strand,
Flög vi med drakar medans tiden flöt iland.
Vi var barn som ingen ondska kunde nå himlen var så blå

Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så stark.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
Kan det begäras mer av mig.

Himlen är oskyldigt blå, djupaste hav likaså.
Att regndroppar faller som tårarna gör, det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat, oss in i en vrå.
Är himlen så oskyldigt blå

Sommaren är en av de mest magiska perioderna i människors liv. Allt från sommarkärlek, sommarbarn, sommarjobb och sommarresor. Sommaren förändrar människor. Vi växer extra mycket under sommaren. Börja skolan efter en sommar, att ha avslutat ett sommarjobb och ha fått erfarenheter. Att ha fått resa och upptäcka nya världar vi inte visste fanns. Eller varför inte hitta sin sommarfling.

Jag har lyssnat på Måns Zelmerlöv när han sommarpratade i P1. Jag gillar egentligen inte Måns, han stil är inte min grej. Men han sa mycket bra grejer. Hur man blir vuxen, vem som avgör när man blir vuxen och hur det avgörs. Att man får lov att ta snedsteg i livet. Ändra sej och gå tillbaka. Man får lov att stampa också om man vill det. Hur barn ser på sommaren och han pratade om att vuxna ofta förstår fast att barn inte tror det. Men sommaren gör att vi växer fast att gräset kanske inte är grönare på andra sidan.

Kommentarer:

1 johanna:

En tankeställare här du. Ganska djupt inlägg. Sommaren är kärlek, men inte världsbäst ^^

2 Diana:

Ja du sommaren är underbar den är det man behöver under de övriga månaderna på året även om sommaren inte heller alltid är lätt.

Kram

Kommentera här: